A kompakt SUV kategória vitathatatlanul legjobb vezetési élményét nyújtó autója már 2014 óta piacon van, ezért a Porsche úgy gondolta, hogy több, mint 350.000 eladott példány után eljött az ideje a modellfrissítésnek. A gyártó ígérete szerint javítottak a menetdinamikán, a kényelmi és az online funkciókon annak érdekében, hogy a Macan továbbra is kategóriája zászlóshajója maradjon.

Első ránézésre az autó nem túl sok változásról árulkodik, a forma tulajdonképpen eddig is eladta magát, így kívülről csak apróbb finomhangolások történtek. A leginkább észrevehető különbség a Macan hátsó részén érhető tetten, ami a Cayenne-nél már bevezetett, az autó teljes szélességében végigfutó háromdimenziós hátsó ledlámpa csíkban ölt testet, ami különösen éjjel mutat jól. A LED technológia egyébként az első lámpák esetében is már az alapfelszereltség részét képezi. Az új első lámpák azonnal felismerhetők a korábban a 911-esen debütált nappali négyes menetfényekről. Ha közelebbről megnézzük ennek kialakítását, olyan, mintha egy marsjáró kompról költöztek volna a Porsche elejére, nagyon futurisztikus hatást keltenek.

Az autó belsejében hangsúlyosabbak a változások. Új a 10,9 collos érintőképernyős Porsche Communication Management (PCM) névre keresztelt infotainment rendszer, az újratervezett és áthelyezett levegő beömlők és a 911-esből már ismerős GT sportkormány. A PCM rendszer új digitális funkciókkal bővült, már az alapcsomag részeként elérhető a hangvezérlés és az online navigációs rendszer. A kényelmi felszerelések tárháza a dugófigyelővel, a belső levegő minőségét javító ionizátorral és fűthető szélvédővel bővült.

A belső tér egyébként nagyon letisztult és modern, rendkívül minőségi benyomást kelt. Az illesztések, a felhasznált anyagok, a formák, az ülések kialakítása mind mind azt hangsúlyozzák, hogy erre az autóra különös gondot fordítottak a mérnökök, így biztosak lehetünk abban, hogy kategóriája egyik, ha nem a legjobb autójában ülünk. A Porsche nagyon ért ahhoz, hogy aki beül egy ilyen autóba, a motor beindítása nélkül is rögtön érezze, hogy ezért a tudásért és minőségért bizony mélyen zsebbe kell nyúlni. A vezetési élmény már csak hab a tortán.

A finomítások következtében az autó még sportosabb és modernebb külső és belsőt kapott, számos részlet köszön vissza a 911-esről és a 918 Spyder-ről. A Sport Chrono csomag részeként elérhető a kormányról állítható, Sport Response Button névre keresztelt forgókapcsoló, amellyel a különböző üzemmódok közül választhatjuk ki a vezetési stílusunknak és az útviszonyoknak leginkább megfelelőt.

Az új adaptív tempomattal együttműködő forgalmi asszisztens már 60 km/órás sebességig képes a Macant automatikusan lassítani, gyorsítani és a sávon belül tartani, ami a városi dugóban való araszoláskor tudja nagyon megkönnyíteni a sofőr dolgát.

Amennyiben sikerül az új Macant alaposabb tesztnek is alávetni, természetesen minden funkciót részletesen is kielemzünk, nagy hangsúlyt fektetve a vezetési élményre, ami ezt az autót megtölti tartalommal 🙂

A modellfrissítés új motorok bevezetésével járt együtt, amelyeket részben a WLTP szabványnak való megfelelés miatt kellett átdolgozni. Ennek következtében a négyhengeres alapmotor teljesítménye 7 lóerővel csökkent, most 245 lóerős. Emellett elérhető egy háromliteres turbós V6-os motor 354 lóerős és egy 2.9 literes biturbó V6-os 440 lóerős teljesítménnyel.

A Porsche maga is a kompakt SUV kategória legsportosabb autójaként definiálja a Porsche Macant. Ezt bizonyítják a már említetteken kívül az olyan apró részletek, mint az első és hátsó kerekek különböző szélessége a lehető legjobb tapadás érdekében.

Mivel a Macanból több, mint 100.000 darabot adtak el Kínában, a felfrissített modellt is Shanghai-ban mutatta be és először a kínai piacon lesz elérhető. Aki nálunk ilyen autót szeretne magának, egy picit még várnia kell.

forrás: porsche official

Categories: Hírek

1 Comment

Párizsi Autószalon 2018 - II. rész – AutoAmore · október 4, 2018 at 12:17 du.

[…] A Porsche itt mutatta be a ráncfelvarrott Porsche Macant. Cikkünk itt olvasható:Felfrissült a Porsche Macan […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.