2011 óta több mint egymillió darabot adtak el az Audi Q3-ból, így igazi sikertörténetnek nevezhető. Az eredmény nem túlságosan meglepő, hiszen az utóbbi néhány évben a kompakt méretű SUV-ok piaca rendkívül dinamikusan növekszik, szinte minden autógyár előállt már hasonló kategóriájú modellel. A Q5 után egy évvel elérkezett az ideje a Q3 modellváltásának is, hiszen a közvetlen konkurensek (Volkswagen Tiguan, BMW X3, Volvo XC40, Jaguar E-Pace) már mind a piacon vannak és versengenek a vásárlók kegyeiért.

Az autóiparban vannak olyan modellváltások, amikor az autógyártók nem mernek drasztikusan hozzányúlni az elődmodellhez és a változás inkább tűnik modellfrissítésnek, mint új generációnak. Különösen így van ez, ha az elődmodell sikeres volt. Nos, az Audinál nem ez történt. Az új Q3 gyökeresen másképp néz ki, mint az előző generáció. Az elődmodell inkább volt csajos autó, mint férfias. Most ez megváltozott. A Q3 sokkal sportosabb, vagányabb autó lett.

Az autó eleje igazán karakteresre sikeredett, amit a masszív single frame hűtőrács dominál, impozáns krómkerettel és függőleges osztású krómdíszítéssel (ami opcionálisan matt feketében is elérhető). Meglehetősen morcos és agresszív, kicsit olyan hatást kelt, mintha egy gladiátor teljes harci díszben indulna a következő ütközetre. Erre még ráerősítenek a morcos első lámpatestek, amik az utóbbi idők legjobban sikerült Audi első lámpái, amelyek egyébként már alapfelszerelésként LED-esek.

Oldalról egy elől és hátul is megjelenő hullámvonal teszi érdekesebbé és egy kicsit finomabbá a formát.

Az autó hátul nem változott olyan drasztikusan, mint elől. Figyelemreméltó, hogy a Q3-nál már nem akarják megvezetni az embereket a kamu kipufogóvégekkel. Az autón egyszerűen nincsenek hátul látható kipufogóvégek, csak egy letisztult, műanyagdíszítéssel ellátott hátsó lökhárító.

Az új Q3 a Volkswagen Tiguan és a Škoda Kodiaq által is használt MQB padlólemezre épült, így jelentős méretnövekedésen esett át. Az autó hossza 4,485 m, ami az elődhöz képest 10 cm-es növekedést jelent, a tengelytáv közel 8 cm-el lett nagyobb, ami elsősorban a belső tér méretére gyakorolt jótékony hatást. A csomagtér mérete már alapesetben is hatalmas, 530 liter, ami akár 1500 liter fölé bővíthető. A csomagtérrel kapcsolatos érdekesség, hogy a hátsó csomagtérajtó memóriafunkcióval is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy saját ízlésünk – illetve a garázsban rendelkezésre álló hely függvényében – beállíthatjuk, hogy a csomagtérajtó milyen magasra emelkedjen, ezt az autó egy gombnyomással megjegyzi és attól kezdve csak a beállított magasságig emeli fel a hátsó ajtót. Apró finomság, de mégiscsak az ilyen dolgok teszik prémiummá a prémiumautókat.

 

Az új Q3-at is az Auditól megszokott modern és letisztult belső jellemzi. A mostani divatnak megfelelően rengeteg alcantara kiegészítővel dobják fel a belső teret és emelik annak minőségét. Alcantarából jut az ülésekre, az ajtó és a műszerfal borítására is, aminek rendelhető egy világosbarna árnyalata, ami igazán egyedivé és különlegessé varázsolja a belső teret.

Mint már jeleztük, a méretnövekedés bent is jelentős mértékben érezteti a hatását, sokkal praktikusabbá és élhetőbbé téve az autót. A vezetőülésbe akár kalapban is be lehet ülni, akkora a fejtér, hátul pedig a hátsó támla állítható dőlésszöge és a 15 centiméternyit tologatható osztott hátsóülések emelik a komfortérzetet.

A magasabb kategóriákban már bemutatott és bizonyított fedélzeti rendszerek elérhetőek ennél az autónál is. Az új Q3 esetében az analóg műszereket teljesen száműzte az Audi. Az autó 8,8 – 10.1 collos központi kijelzővel és akár 12,4 collos Audi Virtual Cockpit néven ismert digitális műszerfallal is rendelhető. Az új Q3 a kor elvárásainak megfelelően természetesen megkapta a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is.

Interior

Kezdetben négyféle motorral érhető el az újdonság. A belépőszint az 1,5 literes 150 lóerős benzines, elsőkerékhajtással, ezt követi egy 190 és egy 230 lóerős kétliteres benzines. Dízelből egyelőre egy 150 lóerős kétliteres erőforrást kínál a gyár, amit hamarosan követni fog egy erősebb verzió 190 lóerővel. A kétliteres motorok quattro hajtással is rendelhetők.

Static photo
Colour: Florett silver

Az autó újszerűségével, méreteivel és minőségével olyan közel került az Audi Q5-höz, hogy nehezen lehet olyan érveket felsorakoztatni, amik miatt észszerűbb döntés lenne a nagytestvért választani. Az új Audi Q3 karakteresebb megjelenésével, minőségi belső terével, variálhatóságával és megnövekedett méreteivel teljes értékű, kompromisszummentes családi SUV-ként is számításba vehető.

Az autó bevezetésekor az Audi egy különleges modellváltozatot is kínál, ami S line külső optikai csomagot, sportfutóművet, 20 collos kerekeket és Mátrix LED fényszórókat foglal magába. Az új Q3 2018. novemberében érkezik a kereskedésekbe.

Categories: Hírek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.