Annak is kínál gyári alternatívát a BMW, aki a mezei M5 teljesítményét kevésnek érzi. A 4.4 literes V8-as motor az M TwinPower Turbo technológiával az M5 Competition esetében már 625 lóerőt teljesít hatezres fordulaton, ami a gyári sajtóanyag szerint még közvetlenebb irányíthatóságot és versenyautós vezetési élményt nyújt a sofőrnek.

A jövőben a BMW gyári tuningműhelye a BMW M GmbH a nagy teljesítményű autóinak legerősebb változatait önálló modellként mutatja be, a zászlóshajó M5 esetében ez a modell az M5 Competition.

Ember legyen a talpán aki megérzi a menetteljesítmények terén mutatkozó különbséget a BMW M5 és az M5 Competition változata között. Az erősebb modell 750 Nm-es csúcsnyomatékát 200 percenkénti fordulattal szélesebb fordulatszám tartományban, 1800 és 5800 között adja le, gyorsulásban pedig 3,3 másodperc alatt futja a 0-100-at és 10,8 másodperc alatt van 200-on, ami 0,1, illetve 0,3 másodperccel gyorsabb az M5 értékénél.

A BMW M5 Competition alapfelszerelésként magában foglal egy modellspecifikus M-Sport kipufogórendszert mindkét oldalon fekete króm dupla kipufogóvégekkel, amik a menetteljesítményekhez illő hangorgiát biztosítanak.

Az alapverzióhoz képest változtattak a motorfelfüggesztésen, ami élénkebb gázreakciót és gyorsabb teljesítményleadást eredményez. Ezek a változtatások hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó a kanyarokban érezhetően közvetlenebbül viselkedik, pontosabban irányítható.

Az autóban nyolcfokozatú M Steptronic autamata váltó dolgozik. Az új M5-ben bemutatott M xDrive összkerékhajtással szerelik a Competition változatot is, ami minden helyzetben extra tapadást és vonóerőt biztosít az autónak. Természetesen ebben az autóban is elérhető a csak hátsókerekes hajtást lehetővé tévő beállítás, ami igazi élményautóvá varázsolja az erőgépet. Ennek a módnak az aktiválása azonban csak annak ajánlott, aki kordában is tudja tartani ezt az elképesztő teljesítményt.

Az autó külső dizájnelemeiben is hangsúlyozza azt, hogy mire képes. Az alap M5-höz képest 7 milliméteres ültetést kapott, egyedi kétszínű Y küllős 20 collos M könnyűfémfelnik és matt fekete díszítőelemek teszik egyedivé az autó külsejét, ami így még agresszívabb benyomást kelt.

Az autó elején a hatalmas fekete színű BMW vesék a leghangsúlyosabbak, amik a design mellett azért is nőttek ekkorára, mert egy ilyen teljesítményű motorhoz a lehető legtöbb levegőt kell eljuttatni. Oldalról az első kerekek mögötti fekete légbeömlő nyílások, az M5 logóval és a szintén feketére festett gyönyörű formájú oldalsó tükrök a legszembetűnőbbek.

Hátul a szintén fekete légterelő, az M5 jelvény Competetition felirattal és a négy kifugóvéget magába foglaló diffúzor uralja a teret.

Egy szó mint száz, az autó nagyon vagányul néz ki ezekkel a gyári fekete kiegészítőkkel.

Az autó belülről nem különbözik sokban az M5-től. Ugyanaz a minőségi, tágas belső tér fogad bennünket, mint az alapverzió esetében. Kiemelést érdemelnek a rendkívül jó formájú és jó tartású sportülések, amelyek azért inkább nevezhetők kényelmesnek és komfortosnak, mintsem versenypályás használatra alkalmasnak. De ez így is van rendjén, hiszen mégiscsak egy felpaprikázott üzleti limuzinban ülünk és nem egy versenyautóban.

Természetesen ebben az autóban is megtalálható a kormányon a piros M1 és M2 gomb, amelyekbe kedvenc beállításaikat programozhatjuk be, így menet közben nem kell a menük erdejében keresgélni, ha módosítani szeretnénk az autó karakterisztikáján.

A műszeregység az M5 Competition esetében is teljes egészében digitális, a központi infotainment rendszer működéséről az iDrive legújabb verziója gondoskodik. A központi műszeregység korántsem annyira futurisztikus mint egy új Audi esetében, de a kor elvárásainak így is mindenben megfelel.

Az új BMW M5 Competition egy ízig-vérig driver car, amivel élmény minden egyes megtett kilométer. Tökéletes partner hosszú távú, kényelmes utazásokhoz, de ha arra vágyunk, könnyedén kihozza belőlünk az állatot.

forrás: bmw official

Categories: Tesztek

1 Comment

Párizsi Autószalon - II. rész – AutoAmore · október 4, 2018 at 12:17 du.

[…] A BMW M5 Competition-t már mi is bemutattuk korábban. Cikk itt:Az elegáns vadállat. BMW M5 Competition […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.