Néhány nappal ezelőtt a Mercedes megtartotta legújabb típusa, a Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe hivatalos sajtóbemutatóját Texasban, ahol a legszerencsésebb újságírók már ki is próbálhatták az újdonságot.

Mára már hagyománnyá vált, hogy a Mercedes gyári tuningműhelye, az AMG minden új Mercedes típusból készít erősebb, sportosabb változatot. Egészen mostanáig két olyan autó volt a Mercedes kínálatában, amit Mercedes alapmodell nélkül, kizárólag az AMG fejlesztett, a 2009. óta gyártott SLS és a 2014-ben bemutatott Mercedes AMG GT kétajtós karosszériával.

A most bemutatott Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe sem egy hagyományos Mercedes, amit kezelésbe vett a gyár saját tuningműhelye, az AMG és készített belőle egy erősebb verziót. Ennek az autónak ugyanis nincs „polgári” Mercedes változata. A Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe immár a harmadik, kifejezetten az AMG által fejlesztett erőgép, ami a kétajtós AMG GT lenyűgöző sportosságát ötvözi a mindennapi használhatósággal, hiszen egyszerre akár öten is utazhatnak benne úgy, hogy még egy viszonylag nagy méretű és jól pakolható csomagtartó is rendelkezésre áll.

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

Az autót a Mercedes-AMG egyértelműen a Porsche Panamera ellenfelének szánja, ugyanis mind méretét, mind formáját, mind pedig a teljesítményét tekintve a Panamera tűnik a legegyértelműbb vetélytársnak, bár itt mozgolódik még az Audi RS7 és a BMW M6 is. Mivel a Porsche Panamera eléggé magasra tette a lécet, így fel volt adva a lecke az AMG-nél, ha meg szeretnék azt ugrani.

Az autó formájával kapcsolatban kicsit vegyes érzések vannak bennem. A sziluett nagyon masszív, nagyon egyben van, hozza a klasszikus, kötelező elemeket a hosszú orral, folyamatosan lejtő tetővonallal, elegáns, kerek farral. A keret nélküli ajtók sokat dobnak a látványon. Az autó eleje kifejezetten szép lett, az első lámpák formáját ennél az autónál sikerült talán a legjobban eltalálni, sokkal szebb, sportosabb, ugyanakkor elegánsabb a lámpák vonalvezetése mint a kétajtós GT, vagy akár az E osztály, akár a CLS esetében. Az autó front része az első lökhárító formai elemeivel, a Panamericana hűtőráccsal kifejezetten sportos, kellően agresszív hatást kelt, de azért még épp nem estek túlzásba. Hátul viszont már kicsit más a helyzet. A négy kipufogóvég, a hátsó diffúzor és a négy különböző állásban állítható hátsó szárny teljesen rendben van, a hatalmas hátsó felületen azonban kicsit esetlenül mutatnak a vékony, csíkszerű hátsó lámpák. Ide azért elkelt volna még egy kis ötlet.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Belül a mostanában bemutatott Mercedesekben már megszokott minőségi belső tér fogad, a teljesen digitális és szabadon konfigurálható műszeregységgel, és a C63 AMG-nél már felmagasztalt kormánykerékkel. (Link: C63AMG)

A Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe esetében talán a sportosan elegáns a legtalálóbb kifejezés, ha röviden jellemezni szeretnénk az autó belső terét. A sportosságot hangsúlyozzák a karbonbetétek és személyes kedvencem, a meglehetősen sok helyen feltűnő alcantara borítások, valamint a masszív – a rajta lévő gombok elhelyezésével a V8-as motor hengerelrendezését idéző – középkonzol.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Kisgyermekes apukaként az ember előbb-utóbb eljut abba az életszakaszba, amikor ott is a praktikumot és a használhatóságot keresi, ahol a józan ész szerint ez nem indokolható. A Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe menetteljesítményeit elnézve, kétség sem férhet ahhoz, hogy ez egy vérbeli sportkocsi. Az ilyen autóknál pedig az ember nem a praktikumot keresi, a mindennapi használhatóság helyett számtalan fontosabb szempont akad, a menetteljesítményektől kezdve, a motorhangon keresztül, a vezetési élményig bezárólag. Mégis minden benzingőzzel fertőzött kisgyerekes apa arról álmodik, hogy miután bepakolta a feleséget, gyerekeket, csomagokat a kocsiba, megautóztatja a családot egy olyan sportkocsival, ami úgy gyorsul, hogy a gyerekek a meglepetéstől abbahagyják a hátsó ülésen egymás folyamatos szekálását, úgy lassul, hogy a gyerek szájából kiesik a cumi, úgy kanyarodik, hogy a kislányok a Family Park hullámvasútja helyett inkább ide szeretnének állandó belépőt váltani és olyan hangja van, hogy a kisfiúk sikítva vigyorognak minden egyes gázfröccs alkalmával. Nos az új Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe pontosan ezt az élményt nyújtja. A csomagtartóba befér akár egy babakocsi is – igaz kissé magasra kell emelni, de legalább hatalmas az ajtónyílás – kialakítástól függően a család négy, vagy öt tagja is beülhet és ha apa odalép neki, olyat gyorsul, hogy leteszed a hajadat.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

A menetteljesítmények tényleg lenyűgözőek. Az autó kétféle motorral és ezeken belül négyféle teljesítményszinttel érhető el. A háromliteres V6-os motorral szerelt GT 43 4MATIC+ 367 lóerős, míg a 48 voltos enyhe hibridhajtással működő sorhatos GT 53 4MATIC+ alapból 435 lóerős teljesítményt biztosít, amihez az elektromos hajtás hozzátesz még 22 lóerőt. Az igazi AMG hangzást a négyliteres V8-as motoroktól kapjuk, a GT 63 4MATIC+ 585 lóerőt és – leírni is brutális – 800 Nm-t, a GT 63 S 4MATIC+ 639 lóerőt és 900 Nm nyomatékot teljesít, természetesen hátborzongató kipufogóhang mellett.

Az elnevezésekből is látható, hogy mindegyik motorhoz alapáron jár az E osztályban debütált 4MATIC+ névre keresztelt intelligens négykerékhajtás, amely a legerősebb verzió esetében a csak hátsókerékhajtást is lehetővé tevő drift módba is kapcsolható, ha valaki mindenképp pályán szeretne huligánkodni ezzel a félelmetes fenevaddal.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Elég sűrűnek tűnik a felső középkategóriás AMG Mercedesek mezőnye. Egyrészt ott az E osztály AMG változata hathengeres, vagy V8-as motorral, limuzin, kupé, kabrió, illetve kombi karosszériával, másrészt nemrég érkezett a vadonatúj négyajtós CLS, amely egyelőre csak hathengeres motorral érhető el. Hozzájuk társul most az új Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe, ötajtós karosszériaváltozatban a fentebb már említett motorokkal. Ebből a mezőnyből a tehetős vásárlók minden bizonnyal ki tudják választani a számukra legmegfelelőbb típust. Én a magam részéről a  Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4MATIC+ mellett tenném le a voksomat. Aztán be a család és hadd szóljon.

Köszi, hogy időt szántál rá és végigolvastad a cikket.

forrás: mercedes official

GALÉRIA


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.